Barri Gòtic de Barcelona

Barri Gòtic de Barcelona

Human Requiem a Plaça del Rei

· Quan? 17 de juny de 2026

El Museu d'Història de Barcelona se suma al festival GREC, que enguany celebra 50 anys, acollint Human Requiem, de l'Orfeó Català (Simon Halsey i Jochen Sandig), al Saló del Tinell de Plaça del Rei

Un rèquiem humà i ple d'esperança i emoció, interpretat a la plaça del Rei i el Saló del Tinell per uns solistes i un cor que es barregen entre el públic.

L'any 1868, Johannes Brahms va compondre Un rèquiem alemany, una composició ben diferent d'altres del mateix estil, ja que s'allunya una mica de la idea de la missa de difunts que inspira altres rèquiems, per constituir una reflexió poètica i filosòfica sobre la nostra mortalitat, la joia de viure i l'amor. La composició que s'ofereix en aquesta actuació és la Versió Londres, amb solistes, cor i piano a quatre mans. Ofereix un missatge d'esperança i de consol als vius i als qui ja no hi són Al Grec, Jochen Sandig reimagina la peça com una experiència participativa amb els solistes i els membres del cor movent-se entre el públic, en una col·laboració dramatúrgica amb Sasha Waltz. Tot, en un espai carregat d'història que poques vegades s'utilitza en espectacles artístics. No tingueu por d'asseure-us a terra i, especialment, deixeu-vos endur, ja que l'espectacle proporciona als espectadors i espectadores un bany emocional que constituirà tota una experiència d'elevació artística.

Com a director musical, el britànic Simon Halsey, director artístic dels cors de l'Orfeó Català des de la temporada 2016-2017 i assessor artístic del Palau. És considerat un dels millors directors del món en el repertori coral. Entre molts altres, ha dirigit el cor de la London Symphony Orchestra.

La posada en escena és responsabilitat de Jochen Sandig, un emprenedor cultural que és fundador de quatre de les principals institucions culturals de Berlín. De fet, va ser cofundador, amb la seva esposa Sasha Waltz, de la companyia Sasha Waltz & Guests.

Interpreten la peça, amb els solistes, els i les integrants de l'Orfeó Català, un dels cors vocacionals de referència del país, fundat el 1891 per Lluís Millet i Amadeu Vives.

Una producció del Palau de la Música Catalana i el Grec 2026 Festival Barcelona.

El públic no disposarà de cadires durant l'espectacle.

Podeu fer la reserva d'entrades a través del web del GREC.

Per a qualsevol altra informació: 93 256 68 50 (de dilluns a divendres, de 9.00 a 15.00 h).


Més Informació

Carregant...
x