Barri Gòtic de Barcelona

Barri Gòtic de Barcelona
Els madrigals de Monteverdi VI
Barri Gòtic de Barcelona
Des de
17€ Reservar

Els madrigals de Monteverdi VI

· Quan? 14/05/2025 (19:30h)

Agrupats en nou llibres i publicats entre 1587 i 1651, continuem aquest esplèndid viatge per aquest corpus entès com un exercici de protoópera i un teatre de les emocions. Amb aquest tercer llibre, publicat a Venècia en 1592 per Riccardo Amadino, constitueix la primera confirmació documental de l'estada del compositor a Màntua, on treballava com viola en la cort de Vincenzo Gonzaga.

En molts aspectes, aquesta nova col·lecció és un reflex de l'ambient cultural de la ciutat i també dels gustos del seu protector i mecenes. L'elecció dels textos literaris inclou a autors de la cort de Ferrara com Giovanni Battista Guarini i Torquato Tasso. Aquest Terzo Llibre marca una fita en l'exploració de la vida interior de la paraula, que la música capta i amplifica amb una sensibilitat i força renovadores.

D'altra banda, la plenitud contrapuntística d'alguns madrigals ens parla de certa culminació sobre les possibilitats de la prima prattica. Un llibre que mostra les màximes habilitats compositives del creador que buscava presentar obres de major escala i prodigiós equilibri entre tradició i innovació amb tant d'èxit en el seu temps que va obligar a realitzar cinc reimpressions en dues dècades.

Rinaldo Alessandrini, director, clavecinista i una autèntica autoritat en el compositor, serà el guia en els camins d'aquest fascinant i frondós univers ple de miniatures precioses, primeres temptatives de representar les passions humanes mitjançant text i harmonia.

Realitza la teva reserva

No s'admeten devolucions. Revisa atentament la reserva abans de confirmar la teva compra.

La Rambla, 59, Ciutat Vella
08002 Barcelona
Tel. 934 85 99 13Visitar website

És aquest el teu negoci?
Demana l'accés a les teves dades i millora el teu posicionament
Més informació

Mapa de Localització

Carregant...
x